Het geheim
van goede
content marketing
in recruitment.

Succesvol content inzetten met het oog op conversie in hires.

Dan onderscheiden we de volgende 8 stappen:

  1. Bepaal je doelstelling
  2. Bepaal wie jouw doelgroep is
  3. Bepaal de inhoudelijke waarde voor je doelgroep
  4. Kies jouw kanalen om de content te verspreiden
  5. Zorg voor een structureel ritme
  6. Maak waardevolle & relevante content
  7. Meten = weten
  8. Offline opvolging

Tja... Content maken. Wanneer dit een onderdeel van je core business is, zoals bij UP, dan ben je hier structureel mee bezig. Maar dat wij dit doen heeft natuurlijk een reden. Contentmarketing klinkt zo eenvoudig, maar in de praktijk is het echt een uitdaging. Je moet duidelijke doelen en doelgroepen formuleren. Maar ook de behoeften en kanalen bepalen en dit overzichtelijk maken. Jouw content moet hierop aansluiten en vooral relevant en leuk genoeg zijn om te lezen. Of nog liever, interessant genoeg zijn om te delen. We spreken dagelijks vele hiring managers en recruiters en zij zien er toch tegenop om structureel bezig te zijn met content ontwikkeling. Laat staan dat er content wordt ontwikkeld die ook daadwerkelijk bijdraagt aan de plaatsing doelstelling. En om (latente) kandidaten te bewerken heb je toch content nodig. Maar waar moet je nu beginnen?

Up is marktleider in de toepassing van Recruitment Marketing Automation voor Bureau Recruitment en Corporate Recruitment. We helpen recruiters met behulp van gedragsdata om de ambitie en het moment van overstap van hun latent zoekend talent te kunnen voorspellen. Dat doen we o.a. door het structureel delen van relevante content. We zien dat veel organisaties zich afvragen hoe zij content effectief in kunnen zetten als onderdeel van hun recruitment organisatie. Vaak zien we dat alle blogs, e-books, en artikelen heel leuk zijn maar niet daadwerkelijk converteren tot meer hires. Veel organisaties weten dat zij content moeten maken, maar hoe zorg je er dan voor dat het ook toevoegt? En wat moet je dan precies voor content delen? Zijn dat vragen die ook door jouw hoofd spelen? Lees dan deze whitepaper.

WAAROM
DEZE WHITEPAPER

WE ONDERSCHEIDEN DE VOLGENDE 8 STAPPEN

Het geheim van goede
content marketing
in recruitment.

WE ONDERSCHEIDEN
DE VOLGENDE 8 STAPPEN

Tja... Content maken. Wanneer dit een onderdeel van je core business is, zoals bij UP, dan ben je hier structureel mee bezig. Maar dat wij dit doen heeft natuurlijk een reden. Contentmarketing klinkt zo eenvoudig, maar in de praktijk is het echt een uitdaging. Je moet duidelijke doelen en doelgroepen formuleren. Maar ook de behoeften en kanalen bepalen en dit overzichtelijk maken. Jouw content moet hierop aansluiten en vooral relevant en leuk genoeg zijn om te lezen. Of nog liever, interessant genoeg zijn om te delen. We spreken dagelijks vele hiring managers en recruiters en zij zien er toch tegenop om structureel bezig te zijn met content ontwikkeling. Laat staan dat er content wordt ontwikkeld die ook daadwerkelijk bijdraagt aan de plaatsing doelstelling. En om (latente) kandidaten te bewerken heb je toch content nodig. Maar waar moet je nu beginnen?

Succesvol content inzetten met het oog op conversie.

Dan onderscheiden we de volgende 
8 stappen:

  1. Bepaal je doelstelling
  2. Bepaal wie jouw doelgroep is
  3. Ontwikkel je waarde propositie
  4. Kies jouw kanalen om de content te verspreiden
  5. Zorg voor een structureel ritme
  6. Maak waardevolle & relevante content
  7. Meten = weten
  8. Offline opvolging

Up is marktleider in de toepassing van Recruitment Marketing Automation voor Bureau Recruitment en Corporate Recruitment. We helpen recruiters met behulp van gedragsdata om de ambitie en het moment van overstap van hun latent zoekend talent te kunnen voorspellen. Dat doen we o.a. door het structureel delen van relevante content. We zien dat veel organisaties zich afvragen hoe zij content effectief in kunnen zetten als onderdeel van hun recruitment organisatie. Vaak zien we dat alle blogs, e-books, en artikelen heel leuk zijn maar niet daadwerkelijk converteren tot meer hires. Veel organisaties weten dat zij content moeten maken, maar hoe zorg je er dan voor dat het ook toevoegt? En wat moet je dan precies voor content delen? Zijn dat vragen die ook door jouw hoofd spelen? Lees dan deze whitepaper.

WAAROM DEZE WHITEPAPER

WHAT'S UP - Edities UP in Business Magazine

UP gelooft dat je sales als vanzelfsprekende hartslag kunt organiseren. Een onontkoombaar salesritme. Een flow waarin sales door de organisatie niet als terugkerende taak, maar als prettig en vanzelfsprekend wordt ervaren. Het resultaat van die flow zien we terug in groei in leads en groei in verkooprendement.
Volledig scherm