van goede
content marketing
in jouw salesstrategie.
Succesvol content inzetten met het oog op conversie.
Dan onderscheiden we de volgende 8 stappen:
- Bepaal je doelstelling
- Bepaal wie jouw doelgroep is
- Ontwikkel je waarde propositie
- Kies jouw kanalen om de content te verspreiden
- Zorg voor een structureel ritme
- Maak waardevolle & relevante content
- Meten = weten
- Offline opvolging
Tja... Content maken. Wanneer dit een onderdeel van je core business is, zoals bij UP, dan ben je hier structureel mee bezig. Maar dat wij dit doen heeft natuurlijk een reden. Contentmarketing klinkt zo eenvoudig, maar in de praktijk is het echt een uitdaging. Je moet duidelijke doelen en doelgroepen formuleren en de behoeften en kanalen bepalen en in kaart brengen. Jouw content moet hierop aansluiten en vooral relevant en leuk genoeg zijn om te lezen. Of nog liever interessant genoeg zijn om te delen. We spreken dagelijks vele ondernemers en zij zien er toch tegenop om structureel bezig te zijn met content ontwikkeling. Laat staan dat er content wordt ontwikkeld die ook daadwerkelijk bijdraagt aan de salesdoelstelling. En om de markt te bewerken heb je toch content nodig. Maar waar moet je nu beginnen?
Bij UP helpen we organisaties in hun marktbewerking middels de inzet van Marketing Automation. We zien dat veel organisaties zich afvragen hoe zij content effectief in kunnen zetten als onderdeel van hun salesorganisatie. Vaak zien we dat alle blogs, e-books, en artikelen heel leuk zijn maar niet daadwerkelijk converteren tot sales. Veel organisaties weten dat zij content moeten maken, maar hoe zorg je er dan voor dat het ook toevoegt? En wat moet je dan precies voor een content delen? Zijn dat vragen die ook door jouw hoofd spelen? Lees dan deze whitepaper.
Dat de bijdragen van marketingactiviteiten minimaal zijn voor succesvolle sales, is wat ons betreft al lang verleden tijd. Het structureel bezig zijn met marketing zien we gelukkig bij veel organisaties. Steeds meer organisaties zijn zich bewust van de waarde van marketing. En dat is fijn!
DEZE WHITEPAPER
WE ONDERSCHEIDEN DE VOLGENDE 8 STAPPEN
LEES verder
content marketing
in jouw salesstrategie.
WE ONDERSCHEIDEN
DE VOLGENDE 8 STAPPEN
LEES verder
Tja... Content maken. Wanneer dit een onderdeel van je core business is, zoals bij UP, dan ben je hier structureel mee bezig. Maar dat wij dit doen heeft natuurlijk een reden. Contentmarketing klinkt zo eenvoudig, maar in de praktijk is het echt een uitdaging. Je moet duidelijke doelen en doelgroepen formuleren en de behoeften en kanalen bepalen en in kaart brengen. Jouw content moet hierop aansluiten en vooral relevant en leuk genoeg zijn om te lezen. Of nog liever interessant genoeg zijn om te delen. We spreken dagelijks vele ondernemers en zij zien er toch tegenop om structureel bezig te zijn met content ontwikkeling. Laat staan dat er content wordt ontwikkeld die ook daadwerkelijk bijdraagt aan de salesdoelstelling. En om de markt te bewerken heb je toch content nodig. Maar waar moet je nu beginnen?
Succesvol content inzetten met het oog op conversie.
Dan onderscheiden we de volgende
8 stappen:
- Bepaal je doelstelling
- Bepaal wie jouw doelgroep is
- Ontwikkel je waarde propositie
- Kies jouw kanalen om de content te verspreiden
- Zorg voor een structureel ritme
- Maak waardevolle & relevante content
- Meten = weten
- Offline opvolging
Bij UP helpen we organisaties in hun marktbewerking middels de inzet van Marketing Automation. We zien dat veel organisaties zich afvragen hoe zij content effectief in kunnen zetten als onderdeel van hun salesorganisatie. Vaak zien we dat alle blogs, e-books, en artikelen heel leuk zijn maar niet daadwerkelijk converteren tot sales. Veel organisaties weten dat zij content moeten maken, maar hoe zorg je er dan voor dat het ook toevoegt? En wat moet je dan precies voor een content delen? Zijn dat vragen die ook door jouw hoofd spelen? Lees dan deze whitepaper.
Dat de bijdragen van marketingactiviteiten minimaal zijn voor succesvolle sales, is wat ons betreft al lang verleden tijd. Het structureel bezig zijn met marketing zien we gelukkig bij veel organisaties. Steeds meer organisaties zijn zich bewust van de waarde van marketing. En dat is fijn!
DEZE WHITEPAPER