Voor het eerst in 50 jaar is de vraag naar talent nog nooit zo hoog geweest en het aanbod nog nooit zo laag geweest. Kandidaten met een schaarsteprofiel, zoals IT-professionals reageren nog nauwelijks op vacatures. Zelfs niet wanneer je hen via LinkedIn ‘’koud’’ benadert. Dus elke keer meer searchen werkt niet meer. Terwijl 40% van deze IT’ers latent opzoek zijn en best bereid zijn om na te denken over een stap in hun carrière. Hier ligt een kans. We zullen hen alleen op een andere manier moeten benaderen. Dat kun je doen met de inzet van Recruitment Marketing Automation.
In de huidige arbeidsmarkt ontdekken steeds meer organisaties dat hun vertrouwde manier van het werven van IT-talent niet meer werkt. (Software) developers, applicatiebeheerders, systeemengineers. Een kleine greep uit de extreme schaarsteprofielen van vandaag de dag. Zij worden horendol van alle bedrijven die hen bellen en inmailen. IT’ers met een dusdanig schaarsteprofiel verwachten dat potentiële werkgevers hen meer centraal stellen in plaats van hun openstaande vacatures. Eigenlijk net zoals in de B2C markt waar je ook de klant centraal stelt en niet je product. Je moet IT-professionals verleiden, relevantie bieden, waarde brengen in plaats van vacatures. Hoe? Met de inzet van Recruitment Marketing Automation.