UP in Business
Wilhelminasingel 1c
4818 AA Breda
06 12011910
voor het lezen.
www.upinbusiness.nl
info@upinbusiness.nl
VUISTREGELS
MARKETING AUTOMATION
Voordat je begint met Marketing Automation is het belangrijk doelstellingen voor jezelf te bepalen. Je wil namelijk niet alleen gebruik maken van de techniek, maar wil ergens naartoe werken. Wat is de stip op de horizon? Vanuit het resultaat ga je terugrekenen wat je hiervoor moet doen. Daarmee maak je het klein en behapbaar. Zorg ervoor dat deze doelstellingen meetbaar zijn. Dit maakt het makkelijk om tussentijds te kijken of je op koers ligt, of dat je bij moet sturen.
Gouden regel 1
FOCUS
Het begint met focus: je moet kiezen. Je kunt niet 100 dingen tegelijk goed doen. Kies een paar dingen en doe die meer dan goed. Ook als het gaat om technologie. Maak de keuze voor een paar tools, niet voor heel veel tools. Onderaan de streep gaat het altijd om de toepassing.
Gouden regel 2
UITVOERING
We maken vaak prachtige plannen, maar vervolgens wordt de uitvoering van het plan aan het toeval overgelaten. Zonder die uitvoering hebben we niets. Zorg dat je gedeeld eigenaarschap krijgt en gezamelijk aandacht hebt voor de uitvoering van het plan.
Gouden regel 3
CONSEQUENTIE
De valkuil waar wij vaak ingelopen zijn is dat we bijstuurden op de norm. De concurrenten doen het, dus wij ook! We moeten dit gaan doen, want de hele wereld doet dit! Maar laten we eerlijk zijn: we gaan pas andere dingen doen, als dit nieuwe gedrag ons meer oplevert. We zijn auto gaan rijden niet omdat we dat moesten van onze ouders. We zijn gaan leren autorijden, omdat we heel goed begrijpen dat we daarmee makkelijker van A naar B kunnen komen. Het geeft ons vrijheid. Dus minder aandacht voor de norm, maar veel meer aandacht voor de consequentie van nieuw gedrag.
www.adriba.vu.nl/nl
Gouden regel 4
CADANS
Je hebt een ritme nodig in het bewerken van je latente doelgroep. Eén keer voorbijkomen heeft geen zin. Je moet structureel in een ritme voorbijkomen. Dat betekent het complete gedrag van je doelgroep inzichtelijk te maken, autoriteit opeisen en repeterend terugkomen om on top of mind te komen bij je doelgroep.
Er zijn vier belangrijke vuistregels bij de implementatie van Marketing Automation met het oog op groei.
UP in Business
Wilhelminasingel 1c
4818 AA Breda
06 12011910
VUISTREGELS
MARKETING AUTOMATION
Voordat je begint met Marketing Automation is het belangrijk doelstellingen voor jezelf te bepalen. Je wil namelijk niet alleen gebruik maken van de techniek, maar wil ergens naartoe werken. Wat is de stip op de horizon? Vanuit het resultaat ga je terugrekenen wat je hiervoor moet doen. Daarmee maak je het klein en behapbaar. Zorg ervoor dat deze doelstellingen meetbaar zijn. Dit maakt het makkelijk om tussentijds te kijken of je op koers ligt, of dat je bij moet sturen.
Er zijn vier belangrijke vuistregels bij de implementatie van Marketing Automation met het oog op groei.
Gouden regel 1
FOCUS
Het begint met focus: je moet kiezen. Je kunt niet 100 dingen tegelijk goed doen. Kies een paar dingen en doe die meer dan goed. Ook als het gaat om technologie. Maak de keuze voor een paar tools, niet voor heel veel tools. Onderaan de streep gaat het altijd om de toepassing.
Gouden regel 2
UITVOERING
We maken vaak prachtige plannen, maar vervolgens wordt de uitvoering van het plan aan het toeval overgelaten. Zonder die uitvoering hebben we niets. Zorg dat je gedeeld eigenaarschap krijgt en gezamelijk aandacht hebt voor de uitvoering van het plan.
www.upinbusiness.nl
Gouden regel 3
CONSEQUENTIE
De valkuil waar wij vaak ingelopen zijn is dat we bijstuurden op de norm. De concurrenten doen het, dus wij ook! We moeten dit gaan doen, want de hele wereld doet dit! Maar laten we eerlijk zijn: we gaan pas andere dingen doen, als dit nieuwe gedrag ons meer oplevert. We zijn auto gaan rijden niet omdat we dat moesten van onze ouders. We zijn gaan leren autorijden, omdat we heel goed begrijpen dat we daarmee makkelijker van A naar B kunnen komen. Het geeft ons vrijheid. Dus minder aandacht voor de norm, maar veel meer aandacht voor de consequentie van nieuw gedrag
www.adriba.vu.nl/nl
Gouden regel 4
CADANS
Je hebt een ritme nodig in het bewerken van je doelgroep. Eén keer voorbijkomen heeft geen zin. Je moet structureel in een ritme voorbijkomen. Dat betekent het complete gedrag van je doelgroep inzichtelijk te maken, autoriteit opeisen en repeterend terugkomen om on top of mind te komen bij je doelgroep.
voor het lezen.
info@upinbusiness.nl