UP in Business
Wilhelminasingel 1c 
4818 AA Breda
06 12011910

Bedankt
voor het lezen.

VUISTREGELS
MARKETING AUTOMATION

Voordat je begint met Marketing Automation is het belangrijk doelstellingen voor jezelf te bepalen. Je wil namelijk niet alleen gebruik maken van de techniek, maar wil ergens naartoe werken. Wat is de stip op de horizon? Vanuit het resultaat ga je terugrekenen wat je hiervoor moet doen. Daarmee maak je het klein en behapbaar. Zorg ervoor dat deze doelstellingen meetbaar zijn. Dit maakt het makkelijk om tussentijds te kijken of je op koers ligt, of dat je bij moet sturen.

Gouden regel 1
FOCUS

Het begint met focus: je moet kiezen. Je kunt niet 100 dingen tegelijk goed doen. Kies een paar dingen en doe die meer dan goed. Ook als het gaat om technologie. Maak de keuze voor een paar tools, niet voor heel veel tools. Onderaan de streep gaat het altijd om de toepassing.

Gouden regel 2
UITVOERING

We maken vaak prachtige plannen, maar vervolgens wordt de uitvoering van het plan aan het toeval overgelaten. Zonder die uitvoering hebben we niets. Zorg dat je gedeeld eigenaarschap krijgt en gezamelijk aandacht hebt voor de uitvoering van het plan.

Gouden regel 4
CADANS

Je hebt een ritme nodig in het bewerken van je latente doelgroep. Eén keer voorbijkomen heeft geen zin. Je moet structureel in een ritme voorbijkomen. Dat betekent het complete gedrag van je doelgroep inzichtelijk te maken, autoriteit opeisen en repeterend terugkomen om on top of mind te komen bij je doelgroep.

Er zijn vier belangrijke vuistregels bij de implementatie van Marketing Automation met het oog op groei.

UP in Business
Wilhelminasingel 1c 
4818 AA Breda
06 12011910

VUISTREGELS
MARKETING AUTOMATION

Voordat je begint met Marketing Automation is het belangrijk doelstellingen voor jezelf te bepalen. Je wil namelijk niet alleen gebruik maken van de techniek, maar wil ergens naartoe werken. Wat is de stip op de horizon? Vanuit het resultaat ga je terugrekenen wat je hiervoor moet doen. Daarmee maak je het klein en behapbaar. Zorg ervoor dat deze doelstellingen meetbaar zijn. Dit maakt het makkelijk om tussentijds te kijken of je op koers ligt, of dat je bij moet sturen.

Er zijn vier belangrijke vuistregels bij de implementatie van Marketing Automation met het oog op groei.

Gouden regel 1
FOCUS
Het begint met focus: je moet kiezen. Je kunt niet 100 dingen tegelijk goed doen. Kies een paar dingen en doe die meer dan goed. Ook als het gaat om technologie. Maak de keuze voor een paar tools, niet voor heel veel tools. Onderaan de streep gaat het altijd om de toepassing.

Gouden regel 2
UITVOERING
We maken vaak prachtige plannen, maar vervolgens wordt de uitvoering van het plan aan het toeval overgelaten. Zonder die uitvoering hebben we niets. Zorg dat je gedeeld eigenaarschap krijgt en gezamelijk aandacht hebt voor de uitvoering van het plan.

Gouden regel 4
CADANS
Je hebt een ritme nodig in het bewerken van je doelgroep. Eén keer voorbijkomen heeft geen zin. Je moet structureel in een ritme voorbijkomen. Dat betekent het complete gedrag van je doelgroep inzichtelijk te maken, autoriteit opeisen en repeterend terugkomen om on top of mind te komen bij je doelgroep.

Bedankt
voor het lezen.

WHAT'S UP - Edities UP in Business Magazine

UP Recruitment Marketing Automation garandeert een continue instroom van de juiste kandidaten. De beste kandidaten zijn niet op zoek naar jou. Recruitment is geen jacht, het is verleidingskracht.
Volledig scherm