IN GESPREK MET
PATRICK ROELANDT

Snel omschakelen naar volledig thuiswerken, klassikale trainingen online gaan aanbieden en op andere manieren met klanten communiceren. Dat zijn de grootste veranderingen in de bedrijfsvoering van Dialog Groep door de coronacrisis. 

Dialog Groep is koploper in de Benelux op het gebied van innovatie in communicatie. Managing director Patrick Roelandt licht toe: “Wij helpen onze klanten om de communicatie met hun klanten te verbeteren. Dat doen we met digitale ‘bouwstenen’. Denk aan interactieve video’s, chatoplossingen en slimme formulieren.”

Vinger op de zere plek

Als het mogelijk is ook in coronatijden blijven investeren. Dat is de visie van Patrick Roelandt, directeur van Dialog Groep. Zo investeerde hij onder meer in een samenwerking met UP in Business, waardoor hij nu geholpen wordt met sales en marketing.

Na een ‘Kitchen Review’ – een onderzoek van Dialog Groep door UP in Business – werden een aantal verbeterpunten gepresenteerd. “UP liet ons bijvoorbeeld zien dat we veel meer zouden kunnen halen uit onze CRM-database.” Roelandt kreeg vertrouwen door deze bevindingen en hij overtuigde ook de rest van het management. Met als gevolg dat UP nu druk bezig is de leadgeneratie te verbeteren, onder meer met social media- en e-mailcampagnes. Hoewel het nog te vroeg is voor conclusies (UP is relatief kort aan de slag), is Roelandt enthousiast over de toegevoegde waarde van UP. “Met kennis van zaken en gebaseerd op feiten kunnen ze de vinger precies op de zere plek leggen. Daarmee kunnen wij snel belangrijke verbeteringen doorvoeren.”

Vooruit voetballen

Dit coronatijdperk dwingt elk bedrijf tot het maken van een keuze. Of je trapt op de rem uit angst voor de economische impact van de crisis. Of je geeft juist voluit gas. Roelandt kiest met Dialog Groep heel bewust voor dat laatste. “Juist in deze coronatijd willen we als bedrijf vooruit voetballen. Ik vind dat elke organisatie waarmee het nog redelijk tot goed gaat, de morele plicht heeft om de economie draaiende te houden. Pak dus nu je kansen!”

“WIJ HELPEN ONZE KLANTEN OM DE COMMUNICATIE
MET HUN KLANTEN TE VERBETEREN. DAT DOEN WE MET DIGITALE ‘BOUWSTENEN’. DENK AAN INTERACTIEVE VIDEO’S, CHATOPLOSSINGEN EN SLIMME FORMULIEREN.”

ALS HET 
MOGELIJK IS
OOK IN 
CORONATIJDEN 
BLIJVEN 
INVESTEREN

Contact gegevens:


Patrick Roelandt
www.dialoggroep.eu/

INTERVIEW

Managing Director Dialog Groep

Blijven investeren

Concreet betekent dit bijvoorbeeld dat Dialog Groep blijft investeren. In audiovisuele middelen, in trainingen en in het eigen personeel (zoals een virtuele vrijdagmiddagborrel). Maar ook in sales en marketing. Daar was de investering in UP in Business er een van, zegt Roelandt. “Voor ons als nichepartij is het lastig om nieuwe klanten te vinden. Daarbij is onze eigen marketingcapaciteit beperkt. We hebben de hulp van UP in Business dan ook specifiek ingeroepen voor leadgeneratie.”

INTERVIEW

Contact gegevens:


Patrick Roelandt
www.dialoggroep.eu/

Vinger op de zere plek

Na een ‘Kitchen Review’ – een onderzoek van Dialog Groep door UP in Business – werden een aantal verbeterpunten gepresenteerd. “UP liet ons bijvoorbeeld zien dat we veel meer zouden kunnen halen uit onze CRM-database.” Roelandt kreeg vertrouwen door deze bevindingen en hij overtuigde ook de rest van het management. Met als gevolg dat UP nu druk bezig is de leadgeneratie te verbeteren, onder meer met social media- en e-mailcampagnes. Hoewel het nog te vroeg is voor conclusies (UP is relatief kort aan de slag), is Roelandt enthousiast over de toegevoegde waarde van UP. “Met kennis van zaken en gebaseerd op feiten kunnen ze de vinger precies op de zere plek leggen. Daarmee kunnen wij snel belangrijke verbeteringen doorvoeren.”

“ALS HET MOGELIJK IS OOK INCORONATIJDEN BLIJVEN INVESTEREN”

IN GESPREK MET
PATRICK ROELANDT

Managing Director Dialog Groep

Als het mogelijk is ook in coronatijden blijven investeren. Dat is de visie van Patrick Roelandt, directeur van Dialog Groep. Zo investeerde hij onder meer in een samenwerking met UP in Business, waardoor hij nu geholpen wordt met sales en marketing.

Snel omschakelen naar volledig thuiswerken, klassikale trainingen online gaan aanbieden en op andere manieren met klanten communiceren. Dat zijn de grootste veranderingen in de bedrijfsvoering van Dialog Groep door de coronacrisis. 

Dialog Groep is koploper in de Benelux op het gebied van innovatie in communicatie. Managing director Patrick Roelandt licht toe: “Wij helpen onze klanten om de communicatie met hun klanten te verbeteren. Dat doen we met digitale ‘bouwstenen’. Denk aan interactieve video’s, chatoplossingen en slimme formulieren.”

“WIJ HELPEN ONZE KLANTEN OM DE COMMUNICATIE MET HUN KLANTEN TE VERBETEREN. DAT DOEN WE MET DIGITALE ‘BOUWSTENEN’. DENK AAN INTERACTIEVE VIDEO’S, CHATOPLOSSINGEN EN SLIMME FORMULIEREN.”

Vooruit voetballen

Dit coronatijdperk dwingt elk bedrijf tot het maken van een keuze. Of je trapt op de rem uit angst voor de economische impact van de crisis. Of je geeft juist voluit gas. Roelandt kiest met Dialog Groep heel bewust voor dat laatste. “Juist in deze coronatijd willen we als bedrijf vooruit voetballen. Ik vind dat elke organisatie waarmee het nog redelijk tot goed gaat, de morele plicht heeft om de economie draaiende te houden. Pak dus nu je kansen!”

Blijven investeren

Concreet betekent dit bijvoorbeeld dat Dialog Groep blijft investeren. In audiovisuele middelen, in trainingen en in het eigen personeel (zoals een virtuele vrijdagmiddagborrel). Maar ook in sales en marketing. Daar was de investering in UP in Business er een van, zegt Roelandt. “Voor ons als nichepartij is het lastig om nieuwe klanten te vinden. Daarbij is onze eigen marketingcapaciteit beperkt. We hebben de hulp van UP in Business dan ook specifiek ingeroepen voor leadgeneratie.”

UP in Business

UP gelooft dat je sales als vanzelfsprekende hartslag kunt organiseren. Een onontkoombaar salesritme. Een flow waarin sales door de organisatie niet als terugkerende taak, maar als prettig en vanzelfsprekend wordt ervaren. Het resultaat van die flow zien we terug in groei in leads en groei in verkooprendement.

Neem contact op

Laat hier een bericht achter.
Vul je naam in
Vul een correct e-mailadres in
Vul een opmerking in
Bedankt, je bericht is verzonden.
Er ging iets mis met het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw.

Deel deze publicatie

Stuur deze pagina eenvoudig door of plaats als bericht op social media.

WHAT'S UP - Edities UP in Business Magazine

UP gelooft dat je sales als vanzelfsprekende hartslag kunt organiseren. Een onontkoombaar salesritme. Een flow waarin sales door de organisatie niet als terugkerende taak, maar als prettig en vanzelfsprekend wordt ervaren. Het resultaat van die flow zien we terug in groei in leads en groei in verkooprendement.
Volledig scherm

WHAT'S UP - Edities UP in Business Magazine

UP gelooft dat je sales als vanzelfsprekende hartslag kunt organiseren. Een onontkoombaar salesritme. Een flow waarin sales door de organisatie niet als terugkerende taak, maar als prettig en vanzelfsprekend wordt ervaren. Het resultaat van die flow zien we terug in groei in leads en groei in verkooprendement.