KANDIDATEN
ZOEKEN U!
Inbound recruitment bezig aan opmars
Recruitment en sales lijken op het eerste gezicht misschien verschillend. Toch zijn er veel overeenkomsten: het gaat om relaties opbouwen, een vertrouwensband creëren, nieuwe leads binnenhalen, opwarmen en laten converteren. Waarom zouden we de werving van kandidaten dan niet slimmer aanpakken? Het proces is hetzelfde. U brengt uw doelgroep in beweging. Met marketing automation volgt u die beweging. U kunt alles op persoonsniveau volgen, weet precies wat een kandidaat lead doet.
Met marketing automation laat u online kanalen voor u werken. Het voordeel daarvan is dat u het gedrag van latent zoekende kandidaten kunt volgen. Met passende, interessante content haalt u potentiële kandidaten naar u toe. Hun online gedrag geeft u een beter beeld van hun informatiebehoefte. Zo kunt u op het juiste moment de juiste informatie met hen delen. Hierdoor verloopt het recruitmentproces gemakkelijker. De slimme software combineert alle gegevens die zich online verzamelen. En dat levert heel veel inzichten op. Zorg wel dat u marketing automation op de juiste manier integreert in uw werkprocessen. Want juist in de toepassing van de tooling maakt u het verschil.
Goede kandidaten zijn schaars. Als directe werkgever of intermediair staan we dagelijks voor de grote uitdaging om het talent van nu aan ons te binden. We hunten, mailen, appen, bellen en plaatsen overal vacatures, maar soms is dat allemaal nog niet genoeg. Dat kan slimmer! Integreer marketing automation in uw recruitmentproces.
De ene kandidaat is de andere niet. Het is fijn dat het bereik hoog ligt, maar als de bereikte groep niet overeenkomt met de gewenste doelgroep hebt u er weinig aan. Uiteindelijk is het doel om kwalitatieve kandidaten binnen te halen. Aan de hand van de opgestelde persona bepaalt u de doelgroep. Vervolgens creëert u content die gericht is op de persona en dus de doelgroep. Daarmee haalt u leads naar u toe die geïnteresseerd zijn in deze specifieke content en deze markt. Kwalitatieve kandidaten dus.
cruciaal
Het is cruciaal dat u waardevolle kennis deelt. Deze moet van belang zijn voor het functieprofiel, zoals brancheontwikkelingen, systeemupdates e.d. Voordeel is dat u daarmee de juiste leads aantrekt en dat zorgt ervoor dat uw kandidaten vaak goed matchen met de doelgroep die u zoekt.
Nadeel is dat u kennis moet verwerven over de markt waarin het functieprofiel actief is. Die moet pakkend worden beschreven in bijvoorbeeld een whitepaper (Let op, deze optie slaat niet voor alle functies aan). Zo maakt u het online gedrag inzichtelijk en bepaalt aan de hand van scores wie interessant is om eens na te bellen.
De hamvraag binnen recruitment: wanneer is een kandidaat waardevol? Een plaatsing is natuurlijk mooi, maar dit is niet altijd direct haalbaar, vooral bij een lastig functieprofiel.
Beslis daarom met hoeveel kandidaten de database aangevuld moet worden, hoeveel jaar werkervaring deze kandidaten moeten hebben, aan welk functieprofiel de kandidaten moeten voldoen, etc. Alle overige kandidaten die via de content binnenkomen zijn ‘bijvangst’. Omdat de content gericht is op een bepaald functieprofiel is de kans groot dat de ‘bijvangst’ ook van waarde is voor het bedrijf. Niet voor die ene vacature waarvoor u nu iemand zoekt, maar misschien wel voor een volgende.
Met marketing automation bouwt u online een band op. Maar persoonlijk contact bepaalt uiteindelijk het succes. Gebruikmaken van marketing automation betekent zeker niet dat u al uw recruitment activiteiten moet automatiseren. De ‘human touch’ maakt het verschil. Net als in sales zorgt een goede balans tussen uw eigen werkzaamheden en geautomatiseerde activiteiten voor meer efficiëntie.
Online en offline vormen ook hier de gouden combinatie die het aantal leads met wel 40% kan verhogen. Ook in recruitment!
INTERVIEW
ONLINE EN OFFLINE VORMEN OOK HIER DE GOUDEN COMBINATIE DIE HET AANTAL LEADS MET WEL 40% KAN VERHOGEN.
OOK IN RECRUITMENT!
KANDIDATEN
ZOEKEN U!
INTERVIEW
Inbound recruitment bezig aan opmars
Goede kandidaten zijn schaars. Als directe werkgever of intermediair staan we dagelijks voor de grote uitdaging om het talent van nu aan ons te binden. We hunten, mailen, appen, bellen en plaatsen overal vacatures, maar soms is dat allemaal nog niet genoeg. Dat kan slimmer! Integreer marketing automation in uw recruitmentproces.
Recruitment en sales lijken op het eerste gezicht misschien verschillend. Toch zijn er veel overeenkomsten: het gaat om relaties opbouwen, een vertrouwensband creëren, nieuwe leads binnenhalen, opwarmen en laten converteren. Waarom zouden we de werving van kandidaten dan niet slimmer aanpakken? Het proces is hetzelfde. U brengt uw doelgroep in beweging. Met marketing automation volgt u die beweging. U kunt alles op persoonsniveau volgen, weet precies wat een kandidaat lead doet.
Met marketing automation laat u online kanalen voor u werken. Het voordeel daarvan is dat u het gedrag van latent zoekende kandidaten kunt volgen. Met passende, interessante content haalt u potentiële kandidaten naar u toe. Hun online gedrag geeft u een beter beeld van hun informatiebehoefte. Zo kunt u op het juiste moment de juiste informatie met hen delen. Hierdoor verloopt het recruitmentproces gemakkelijker. De slimme software combineert alle gegevens die zich online verzamelen. En dat levert heel veel inzichten op. Zorg wel dat u marketing automation op de juiste manier integreert in uw werkprocessen. Want juist in de toepassing van de tooling maakt u het verschil.
Het is cruciaal dat u waardevolle kennis deelt. Deze moet van belang zijn voor het functieprofiel, zoals brancheontwikkelingen, systeemupdates e.d. Voordeel is dat u daarmee de juiste leads aantrekt en dat zorgt ervoor dat uw kandidaten vaak goed matchen met de doelgroep die u zoekt.
Nadeel is dat u kennis moet verwerven over de markt waarin het functieprofiel actief is. Die moet pakkend worden beschreven in bijvoorbeeld een whitepaper (Let op, deze optie slaat niet voor alle functies aan). Zo maakt u het online gedrag inzichtelijk en bepaalt aan de hand van scores wie interessant is om eens na te bellen.
De ene kandidaat is de andere niet. Het is fijn dat het bereik hoog ligt, maar als de bereikte groep niet overeenkomt met de gewenste doelgroep hebt u er weinig aan. Uiteindelijk is het doel om kwalitatieve kandidaten binnen te halen. Aan de hand van de opgestelde persona bepaalt u de doelgroep. Vervolgens creëert u content die gericht is op de persona en dus de doelgroep. Daarmee haalt u leads naar u toe die geïnteresseerd zijn in deze specifieke content en deze markt. Kwalitatieve kandidaten dus.
ONLINE EN OFFLINE VORMEN OOK HIER DE GOUDEN COMBINATIE DIE HET AANTAL LEADS MET WEL 40% KAN VERHOGEN.
OOK IN RECRUITMENT!
De hamvraag binnen recruitment: wanneer is een kandidaat waardevol? Een plaatsing is natuurlijk mooi, maar dit is niet altijd direct haalbaar, vooral bij een lastig functieprofiel.
Beslis daarom met hoeveel kandidaten de database aangevuld moet worden, hoeveel jaar werkervaring deze kandidaten moeten hebben, aan welk functieprofiel de kandidaten moeten voldoen, etc. Alle overige kandidaten die via de content binnenkomen zijn ‘bijvangst’. Omdat de content gericht is op een bepaald functieprofiel is de kans groot dat de ‘bijvangst’ ook van waarde is voor het bedrijf. Niet voor die ene vacature waarvoor u nu iemand zoekt, maar misschien wel voor een volgende.
Met marketing automation bouwt u online een band op. Maar persoonlijk contact bepaalt uiteindelijk het succes. Gebruikmaken van marketing automation betekent zeker niet dat u al uw recruitment activiteiten moet automatiseren. De ‘human touch’ maakt het verschil. Net als in sales zorgt een goede balans tussen uw eigen werkzaamheden en geautomatiseerde activiteiten voor meer efficiëntie.
Online en offline vormen ook hier de gouden combinatie die het aantal leads met wel 40% kan verhogen. Ook in recruitment!