INTERVIEW MET LEGADEX

Voor salesondersteuning klopte Legadex dan ook aan bij UP. En daar hebben Legadex-oprichters Hans- Martijn Roos en Luc van Daele geen seconde spijt van. “We zijn de markt nu veel structureler aan het benaderen.”

“We zien dat de concurrentie in onze nichemarkt toeneemt. In de Angelsaksische wereld is wat wij doen heel groot aan het worden. Om niet platgewalst te worden door grotere partijen moesten we vaart maken met onze sales. We moesten snel opschalen. Enkele maanden terug klopten we daarvoor aan bij UP.” Aan het woord is Luc van Daele, eigenaar van Legal Service Provider Legadex. In 2008 richtten hij en Hans-Martijn Roos Legadex op, een juridisch innoverend bedrijf. “In het kort biedt Legadex een bedrijfsmatige manier van juridische dienstverlening. Met de focus op de combinatie van People, Process en Software. We leveren – met name voor juridische afdelingen van grote bedrijven – professionals, procesverbeteringen en technologische innovaties.”

Steil groeipad
De ambities van Legadex zijn gigantisch. “Het groeipad dat wij nastreven is steil”, beaamt Hans-Martijn. Maar als je wilt groeien zijn twee elementen essentieel: meer klanten en meer collega’s. “Wij werken nu met een overzichtelijk team,” zegt Hans-Martijn, “maar deze groep krijgt wel erg veel werk te doen. Uiteindelijk gaat dan de operatie eronder lijden. Kortom, we hadden hulp nodig en die vonden we bij UP.” De concrete vragen waarmee Van Daele en Roos UP benaderden: help ons aan nieuwe klanten en help ons aan nieuwe collega’s. Het najagen van klanten had dus een oppepper nodig. “Onze sales en marketing waren in onze ogen best goed, maar we werkten te incidenteel, niet structureel genoeg,” legt Van Daele uit. “Om te zorgen voor meer conversie, moesten we dus opschalen, strakker en structureler gaan werken. Meer gaan opvolgen vooral.”

Slimme, strategische sales
Het vinden van nieuwe collega’s had volgens Van Daele en Roos minstens zo veel prioriteit. “Enerzijds omdat we te maken hadden met een hoge uitstroom bij Legadex, onze mensen zijn namelijk erg gewild, anderzijds omdat de mensen die we nodig hebben zeer schaars zijn in de markt”, vertelt Van Daele. “De ideale professional voor Legadex heeft én een juridische achtergrond én veel affiniteit met technologie.” De hamvraag dan: hoe is UP met deze vragen aan de slag gegaan? Roos: “Dat is vooral op een slimme, strategische manier, niet met ‘platte sales’. We hebben nu twee campagnes met ze gedraaid die zijn gebaseerd op content. Dat wil zeggen, onze bestaande doelgroep én een groep prospects hebben op regelmatige basis relevante berichten van ons ontvangen.”

Hoewel het nog wat vroeg is om echt iets over resultaten te zeggen, zijn de eerste berichten goed te noemen. Van Daele: “We zijn de markt nu veel gerichter, structureler en ritmischer aan het benaderen. Daarbij valt ook de resultaatgerichtheid van UP op. Met heel veel effort ondersteunen ze ons en adviseren ze gevraagd en ongevraagd over het proces, de inzet van kanalen en noem maar op. Dat belooft veel voor de verdere toekomst.”

JURIDISCH DIENSTVERLENER
LEGADEX GROEIT HARD. EN WIE HARDE GROEI ZEGT, ZEGT EIGENLIJK UP.

INTERVIEW MET LEGADEX

Voor salesondersteuning klopte Legadex dan ook aan bij UP. En daar hebben Legadex-oprichters Hans- Martijn Roos en Luc van Daele geen seconde spijt van. “We zijn de markt nu veel structureler aan het benaderen.”

“We zien dat de concurrentie in onze nichemarkt toeneemt. In de Angelsaksische wereld is wat wij doen heel groot aan het worden. Om niet platgewalst te worden door grotere partijen moesten we vaart maken met onze sales. We moesten snel opschalen. Enkele maanden terug klopten we daarvoor aan bij UP.” Aan het woord is Luc van Daele, eigenaar van Legal Service Provider Legadex. In 2008 richtten hij en Hans-Martijn Roos Legadex op, een juridisch innoverend bedrijf. “In het kort biedt Legadex een bedrijfsmatige manier van juridische dienstverlening. Met de focus op de combinatie van People, Process en Software. We leveren – met name voor juridische afdelingen van grote bedrijven – professionals, procesverbeteringen en technologische innovaties.”

Steil groeipad
De ambities van Legadex zijn gigantisch. “Het groeipad dat wij nastreven is steil”, beaamt Hans-Martijn. Maar als je wilt groeien zijn twee elementen essentieel: meer klanten en meer collega’s. “Wij werken nu met een overzichtelijk team,” zegt Hans-Martijn, “maar deze groep krijgt wel erg veel werk te doen. Uiteindelijk gaat dan de operatie eronder lijden. Kortom, we hadden hulp nodig en die vonden we bij UP.” De concrete vragen waarmee Van Daele en Roos UP benaderden: help ons aan nieuwe klanten en help ons aan nieuwe collega’s. Het najagen van klanten had dus een oppepper nodig. “Onze sales en marketing waren in onze ogen best goed, maar we werkten te incidenteel, niet structureel genoeg,” legt Van Daele uit. “Om te zorgen voor meer conversie, moesten we dus opschalen, strakker en structureler gaan werken. Meer gaan opvolgen vooral.”

Slimme, strategische sales
Het vinden van nieuwe collega’s had volgens Van Daele en Roos minstens zo veel prioriteit. “Enerzijds omdat we te maken hadden met een hoge uitstroom bij Legadex, onze mensen zijn namelijk erg gewild, anderzijds omdat de mensen die we nodig hebben zeer schaars zijn in de markt”, vertelt Van Daele. “De ideale professional voor Legadex heeft én een juridische achtergrond én veel affiniteit met technologie.” De hamvraag dan: hoe is UP met deze vragen aan de slag gegaan? Roos: “Dat is vooral op een slimme, strategische manier, niet met ‘platte sales’. We hebben nu twee campagnes met ze gedraaid die zijn gebaseerd op content. Dat wil zeggen, onze bestaande doelgroep én een groep prospects hebben op regelmatige basis relevante berichten van ons ontvangen.”

Hoewel het nog wat vroeg is om echt iets over resultaten te zeggen, zijn de eerste berichten goed te noemen. Van Daele: “We zijn de markt nu veel gerichter, structureler en ritmischer aan het benaderen. Daarbij valt ook de resultaatgerichtheid van UP op. Met heel veel effort ondersteunen ze ons en adviseren ze gevraagd en ongevraagd over het proces, de inzet van kanalen en noem maar op. Dat belooft veel voor de verdere toekomst.”

JURIDISCH DIENSTVERLENER
LEGADEX GROEIT HARD. EN WIE HARDE GROEI ZEGT, ZEGT EIGENLIJK UP.

UP in Business

UP gelooft dat je sales als vanzelfsprekende hartslag kunt organiseren. Een onontkoombaar salesritme. Een flow waarin sales door de organisatie niet als terugkerende taak, maar als prettig en vanzelfsprekend wordt ervaren. Het resultaat van die flow zien we terug in groei in leads en groei in verkooprendement.

Neem contact op

Laat hier een bericht achter.
Vul je naam in
Vul een correct e-mailadres in
Vul een opmerking in
Bedankt, je bericht is verzonden.
Er ging iets mis met het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw.

Deel deze publicatie

Stuur deze pagina eenvoudig door of plaats als bericht op social media.

WHAT'S UP - Edities UP in Business Magazine

UP gelooft dat je sales als vanzelfsprekende hartslag kunt organiseren. Een onontkoombaar salesritme. Een flow waarin sales door de organisatie niet als terugkerende taak, maar als prettig en vanzelfsprekend wordt ervaren. Het resultaat van die flow zien we terug in groei in leads en groei in verkooprendement.
Volledig scherm

WHAT'S UP - Edities UP in Business Magazine

UP gelooft dat je sales als vanzelfsprekende hartslag kunt organiseren. Een onontkoombaar salesritme. Een flow waarin sales door de organisatie niet als terugkerende taak, maar als prettig en vanzelfsprekend wordt ervaren. Het resultaat van die flow zien we terug in groei in leads en groei in verkooprendement.