Ook sterk ingegeven met salaris, met name stijgende inflatie.
Great Reshuffle
ik ben ontevreden, ik vertrek, met sterk salaris component.
Great Resignation
Lees verder
Verschillen arbeidsmarkt in het buitenland
Er moet sprake zijn van een grote diversiteit aan kanalen en ingezette middelen om de juiste kandidaat te werven:
Heb jij al deze zaken minimaal op orde? Zo niet, dan zit daar mogelijk al een oorzaak van je wervingsprobleem.
In bovenstaand rijtje zie je ook de interne mobiliteit terug. Een interessante focus: dit is het nummer 1 recruitmentkanaal van België. Hoe meer je intern invult, hoe minder je extern hoeft te werven. Hierop een seperate aanpak opzetten kan je helpen.
Doordat de latente bewegende baanzoeker de grootste groep is, is de strategie in volume het meest interessant om je te focussen om de latent baanzoeker die beweegt. Hoe je dit doet vertellen we je verderop in deze paper.
Naast de latente bewerking moet je altijd blijven investeren in je actieve werving.
- De doelgroep is te vinden op ieder kanaal met een groene kleur.
- Op de donkergroen gemarkeerde velden zit de desbetreffende doelgroep meer dan gemiddeld, waardoor dit succesvolle, actieve wervingskanalen zijn.
De kanalen kunnen per doelgroep elkaar overlappen, waardoor baanzoekers van de ene groep mogelijk ook op andere kanalen veel aanwezig zijn; er blijft een grijs gebied. - Zoals de tabel aangeeft, zijn er meerdere kanalen om je doelgroep te bereiken. Hierom is het van belang om meerdere kanalen in te zetten om de doelgroep te bereiken.
- E-mail wordt vaak vergeten, maar is erg belangrijk om in te regelen. Via dit kanaal kan je gemakkelijk met alle soorten baanzoekers communiceren.
Strategieën
Momenteel is er een grote diversiteit aan kanalen en middelen om in te zetten, zodat je één van de bovenstaande baanzoekers kan bereiken. Welk gedrag zien we per baanzoeker? Bron: Intelligence Group
Manieren van werven
Lees verder
Ook sterk ingegeven met salaris, met name stijgende inflatie.
Great Reshuffle
ik ben ontevreden, ik vertrek, met sterk salaris component.
Great Resignation
Verschillen arbeidsmarkt in het buitenland
Heb jij al deze zaken minimaal op orde? Zo niet, dan zit daar mogelijk al een oorzaak van je wervingsprobleem.
In bovenstaand rijtje zie je ook de interne mobiliteit terug. Een interessante focus: dit is het nummer 1 recruitmentkanaal van België. Hoe meer je intern invult, hoe minder je extern hoeft te werven. Hierop een seperate aanpak opzetten kan je helpen.
- Interne mobiliteit
- Referrals (beloning na aanprijzen van kennis/vrienden)
- Partners & samenwerkingen (scholen, stagiaires)
- Jobboard & nichesites
- Socials
- Search Engine Optimalisatie
- Eigen website
Er moet sprake zijn van een grote diversiteit aan kanalen en ingezette middelen om de juiste kandidaat te werven:
Doordat de latente bewegende baanzoeker de grootste groep is, is de strategie in volume het meest interessant om je te focussen om de latent baanzoeker die beweegt. Hoe je dit doet vertellen we je verderop in deze paper.
Naast de latente bewerking moet je altijd blijven investeren in je actieve werving.
Strategieën
- De doelgroep is te vinden op ieder kanaal met een groene kleur.
- Op de donkergroen gemarkeerde velden zit de desbetreffende doelgroep meer dan gemiddeld, waardoor dit succesvolle, actieve wervingskanalen zijn.
De kanalen kunnen per doelgroep elkaar overlappen, waardoor baanzoekers van de ene groep mogelijk ook op andere kanalen veel aanwezig zijn; er blijft een grijs gebied. - Zoals de tabel aangeeft, zijn er meerdere kanalen om je doelgroep te bereiken. Hierom is het van belang om meerdere kanalen in te zetten om de doelgroep te bereiken.
- E-mail wordt vaak vergeten, maar is erg belangrijk om in te regelen. Via dit kanaal kan je gemakkelijk met alle soorten baanzoekers communiceren.
Momenteel is er een grote diversiteit aan kanalen en middelen om in te zetten, zodat je één van de bovenstaande baanzoekers kan bereiken. Welk gedrag zien we per baanzoeker? Bron: Intelligence Group
Manieren
van werven