Compagnon en UP:
liefde op het eerste gezicht

Om Compagnon te verleiden, had UP eerlijk gezegd weinig nodig. De partners lijken in veel opzichten op elkaar. De symbiose van marketing en recruitment, het nut van ritme en de visie achter het benaderen van kandidaten: het zit in het DNA van beide bedrijven. CEO van Compagnon Frank Roders vertelt. “UP is een vanzelfsprekende partner voor ons.”

Meer unieke verhalen van onze opdrachtgevers:

We willen echt als compagnon optreden voor klanten, kandidaten en collega’s”


Frank Roders
CEO

UP had niet veel tijd nodig om Compagnon daartoe te verleiden, vertelt Roders. “Het was een vrij gemakkelijke verovering, eerlijk gezegd. We kenden elkaar al wat langer, en het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht, juist vanwege die raakvlakken in visie. Schrijf maar op: wij zijn fan van Esther, onze contactpersoon bij UP. Zij is netjes, precies én heeft verstand van zaken. Dit alles maakt UP tot een vanzelfsprekende partner voor ons.”

Een eenvoudige verovering

Compagnon is hét HR-netwerk van Nederland. Al 22 jaar vormt het bedrijf een van de leidende partijen in de HR-markt. “Wij kunnen – zeker tegenwoordig vaak enorm gewilde – HR-professionals verzorgen voor bedrijven, van recruiter tot adviseur. Daarnaast doen we desgewenst ook zelf volledige HR-projecten”, zegt Roders. Daarbij onderscheidt Compagnon zich met een heldere propositie. “We willen echt als compagnon optreden voor klanten, kandidaten en collega’s. We zijn niet zomaar een leverancier, maar een partner die samen met je optrekt. Dat monitoren we ook bij klanten en kandidaten, of we wel voldoende ‘compagnon’ zijn. Bovendien benaderen we onze kandidaten altijd als klant, als gast. Zeker in onze beginjaren was dat echt niet gebruikelijk. In die benaderingswijze komen recruitment en marketing samen. En daar vinden UP en wij elkaar.”

Het HR-netwerk van Nederland

Het was ruim een jaar geleden dat de samenwerking tussen UP en Compagnon van start ging. “We hadden wat moeite om onze marketing automation en recruitment aan elkaar te knopen. Dat is nu net waar UP sterk in is, in combinatie met hun executiekracht, het vermogen om iets ook echt tot uitvoering te brengen.” In de praktijk helpt UP Compagnon nu met het ontwikkelen en onderhouden van een pool met kandidaten.

Ontwikkelen van pool met kandidaten

Ritme. Het is een onlosmakelijk onderdeel van de visie van UP, maar óók van die van Compagnon. Sterker nog, CEO van Compagnon Frank Roders is wat dat betreft stiekem een beetje jaloers op UP. “Ik geloof heilig in het belang van ritme voor je marketing en recruitment. Om die reden laat ik mijn presentaties vergezeld gaan van een nummer uit de jaren tachtig, ‘Alles heeft een ritme’ van Frizzle Sizzle. UP doet iets vergelijkbaars, maar dan met een veel beter gekozen nummer, Slave to the Rhytm van Grace Jones. Dat had ik moeten kiezen!”

In gesprek met Frank Roders  

Om Compagnon te verleiden, had UP eerlijk gezegd weinig nodig. De partners lijken in veel opzichten op elkaar. De symbiose van marketing en recruitment, het nut van ritme en de visie achter het benaderen van kandidaten: het zit in het DNA van beide bedrijven. CEO van Compagnon Frank Roders vertelt. “UP is een vanzelfsprekende partner voor ons.”

Compagnon en UP:
liefde op het eerste gezicht

Frank Roders
CEO

We willen echt als compagnon optreden voor klanten, kandidaten en collega’s”


UP had niet veel tijd nodig om Compagnon daartoe te verleiden, vertelt Roders. “Het was een vrij gemakkelijke verovering, eerlijk gezegd. We kenden elkaar al wat langer, en het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht, juist vanwege die raakvlakken in visie. Schrijf maar op: wij zijn fan van Esther, onze contactpersoon bij UP. Zij is netjes, precies én heeft verstand van zaken. Dit alles maakt UP tot een vanzelfsprekende partner voor ons.”

Een eenvoudige verovering

Het was ruim een jaar geleden dat de samenwerking tussen UP en Compagnon van start ging. “We hadden wat moeite om onze marketing automation en recruitment aan elkaar te knopen. Dat is nu net waar UP sterk in is, in combinatie met hun executiekracht, het vermogen om iets ook echt tot uitvoering te brengen.” In de praktijk helpt UP Compagnon nu met het ontwikkelen en onderhouden van een pool met kandidaten.

Ontwikkelen van pool met kandidaten

Compagnon is hét HR-netwerk van Nederland. Al 22 jaar vormt het bedrijf een van de leidende partijen in de HR-markt. “Wij kunnen – zeker tegenwoordig vaak enorm gewilde – HR-professionals verzorgen voor bedrijven, van recruiter tot adviseur. Daarnaast doen we desgewenst ook zelf volledige HR-projecten”, zegt Roders. Daarbij onderscheidt Compagnon zich met een heldere propositie. “We willen echt als compagnon optreden voor klanten, kandidaten en collega’s. We zijn niet zomaar een leverancier, maar een partner die samen met je optrekt. Dat monitoren we ook bij klanten en kandidaten, of we wel voldoende ‘compagnon’ zijn. Bovendien benaderen we onze kandidaten altijd als klant, als gast. Zeker in onze beginjaren was dat echt niet gebruikelijk. In die benaderingswijze komen recruitment en marketing samen. En daar vinden UP en wij elkaar.”

Het HR-netwerk van Nederland

Ritme. Het is een onlosmakelijk onderdeel van de visie van UP, maar óók van die van Compagnon. Sterker nog, CEO van Compagnon Frank Roders is wat dat betreft stiekem een beetje jaloers op UP. “Ik geloof heilig in het belang van ritme voor je marketing en recruitment. Om die reden laat ik mijn presentaties vergezeld gaan van een nummer uit de jaren tachtig, ‘Alles heeft een ritme’ van Frizzle Sizzle. UP doet iets vergelijkbaars, maar dan met een veel beter gekozen nummer, Slave to the Rhytm van Grace Jones. Dat had ik moeten kiezen!”

In gesprek met Frank Roders  

WHAT'S UP - Edities UP in Business Magazine

UP Recruitment Marketing Automation garandeert een continue instroom van de juiste kandidaten. De beste kandidaten zijn niet op zoek naar jou. Recruitment is geen jacht, het is verleidingskracht.
Volledig scherm