Hoe verleid je een haai?
Meer unieke verhalen van onze opdrachtgevers:
Het is dus geen simpel kunstje dat Techsharks vertoont, maar een duidelijke visie die ze dagelijks in de praktijk brengen. “Onlangs nog hebben we in korte tijd 100 technici aangenomen, en dat in een zogenaamd krappe markt. Ik geloof dus niet in dat laatste,” zegt Tijink, “praten over tekorten en schaarste is vaak een slap excuus. Dan geef je de markt ergens de schuld van. Ik zou bij schaarste direct naar mezelf kijken: wat doe ík niet goed?”
Om die haaien te voeden, om ambitieuze operators, monteurs en machinebouwers te geven wat ze nodig hebben, zet Techsharks vol in op opleiding en ontwikkeling. Tijink: “Veel bedrijven denken te moeilijk. De crux om mensen te vinden en te behouden zit ‘m in hoe je met ze omgaat. Wij zijn geen traditionele detacheerder, maar stellen ons op als een betrokken werkgever die continu onderzoekt waar zijn mensen behoefte aan hebben. In het geval van professionals in de proces- en maakindustrie ligt die behoefte in opleiden en ontwikkelen, om zo de bedrijven waar ze werkzaam zijn ook weer verder te ontwikkelen. Maar ook hebben ze behoefte aan gaaf werk, uitdagende opdrachten. Mét uiteraard een passende beloning en stevige arbeidsvoorwaarden. Op die manier verleiden wij onze haaien en willen we de beste werkgever voor ze zijn.”
Suzanne van der Horst
Brand Manager
Jeroen Tijink
CEO
Orcatech en Special Ops zijn allebei zusterlabels van Techsharks. Orcatech is een werkgever voor smart tech engineers en een topspeler in sectoren zoals de food, chemie, machinebouw en high-tech. Special Ops richt zich heel specifiek op andere toptechnici, namelijk zzp-monteurs in de procesindustrie.
Orcatech en Special Ops
Praten over tekorten en schaarste is vaak een slap excuus”
Suzanne van der Horst
Brand Manager
UP helpt Techsharks ten slotte niet alleen aan de kant van kandidaten, maar ook aan die van opdrachtgevers. Van der Horst: “We richten ons nu ook sterk op business-to-business. Zodat alle mogelijke opdrachtgevers weten dat ze bij Techsharks moeten zijn voor het faciliteren van hun flexibele schil met ambitieuze vakspecialisten.”
B2C én B2B
Om de marketing automation van Techsharks naar een hoger plan te tillen, gingen ze vorig jaar de samenwerking aan met UP. Suzanne van der Horst, Brand Manager van Techsharks, legt uit: “UP vormt nu het verlengstuk van onze marketingafdeling. Samen hebben we de customer journey van A tot Z in kaart gebracht. Waarbij marketing verantwoordelijk is voor het verkondigen van onze boodschap en het binnenhalen van mensen. En ons promise team voor het vervolgens binden en boeien. UP helpt ons met het verleiden van technische vakspecialisten, in eerste instantie met content.” Daarbij valt Van der Horst vooral de gehaaide aanpak van UP op. “Ze hebben binnen onze organisatie met zo’n beetje iedereen face-to-face gesproken en een heel grondige analyse gemaakt van al onze business units. Uiteindelijk zijn daar duidelijke afspraken en planningen uitgekomen.”
Marketing automation verbeteren
In gesprek met
Jeroen Tijink en Suzanne van der Horst
Terwijl veel concurrenten in dezelfde vijver vissen – en elkaar voortdurend bevechten op prijs en snelheid – zoekt Techsharks het elders. Zij vissen in een oceaan. Geen kleine ruimte met schaarse visjes, maar een enorme zee vol technische vakspecialisten met drive. Hongerige haaien, die bij Techsharks aan het juiste adres zijn. “Ons doel is de beste werkgever te zijn voor ambitieuze technici in de proces- en maakindustrie”, zegt CEO Jeroen Tijink.
Hoe verleid je
een haai?
› Lees het volgende interview
Jeroen Tijink
CEO
Suzanne van der Horst
Brand Manager
Orcatech en Special Ops
Orcatech en Special Ops zijn allebei zusterlabels van Techsharks. Orcatech is een werkgever voor smart tech engineers en een topspeler in sectoren zoals de food, chemie, machinebouw en high-tech. Special Ops richt zich heel specifiek op andere toptechnici, namelijk zzp-monteurs in de procesindustrie.
UP helpt Techsharks ten slotte niet alleen aan de kant van kandidaten, maar ook aan die van opdrachtgevers. Van der Horst: “We richten ons nu ook sterk op business-to-business. Zodat alle mogelijke opdrachtgevers weten dat ze bij Techsharks moeten zijn voor het faciliteren van hun flexibele schil met ambitieuze vakspecialisten.”
B2C én B2B
Suzanne van der Horst
Brand Manager
Praten over tekorten en schaarste is vaak een slap excuus”
Om de marketing automation van Techsharks naar een hoger plan te tillen, gingen ze vorig jaar de samenwerking aan met UP. Suzanne van der Horst, Brand Manager van Techsharks, legt uit: “UP vormt nu het verlengstuk van onze marketingafdeling. Samen hebben we de customer journey van A tot Z in kaart gebracht. Waarbij marketing verantwoordelijk is voor het verkondigen van onze boodschap en het binnenhalen van mensen. En ons promise team voor het vervolgens binden en boeien. UP helpt ons met het verleiden van technische vakspecialisten, in eerste instantie met content.” Daarbij valt Van der Horst vooral de gehaaide aanpak van UP op. “Ze hebben binnen onze organisatie met zo’n beetje iedereen face-to-face gesproken en een heel grondige analyse gemaakt van al onze business units. Uiteindelijk zijn daar duidelijke afspraken en planningen uitgekomen.”
Marketing automation verbeteren
Het is dus geen simpel kunstje dat Techsharks vertoont, maar een duidelijke visie die ze dagelijks in de praktijk brengen. “Onlangs nog hebben we in korte tijd 100 technici aangenomen, en dat in een zogenaamd krappe markt. Ik geloof dus niet in dat laatste,” zegt Tijink, “praten over tekorten en schaarste is vaak een slap excuus. Dan geef je de markt ergens de schuld van. Ik zou bij schaarste direct naar mezelf kijken: wat doe ík niet goed?”
Om die haaien te voeden, om ambitieuze operators, monteurs en machinebouwers te geven wat ze nodig hebben, zet Techsharks vol in op opleiding en ontwikkeling. Tijink: “Veel bedrijven denken te moeilijk. De crux om mensen te vinden en te behouden zit ‘m in hoe je met ze omgaat. Wij zijn geen traditionele detacheerder, maar stellen ons op als een betrokken werkgever die continu onderzoekt waar zijn mensen behoefte aan hebben. In het geval van professionals in de proces- en maakindustrie ligt die behoefte in opleiden en ontwikkelen, om zo de bedrijven waar ze werkzaam zijn ook weer verder te ontwikkelen. Maar ook hebben ze behoefte aan gaaf werk, uitdagende opdrachten. Mét uiteraard een passende beloning en stevige arbeidsvoorwaarden. Op die manier verleiden wij onze haaien en willen we de beste werkgever voor ze zijn.”
In gesprek met
Jeroen Tijink en Suzanne van der Horst
Terwijl veel concurrenten in dezelfde vijver vissen
– en elkaar voortdurend bevechten op prijs en snelheid – zoekt Techsharks het elders. Zij vissen in een oceaan. Geen kleine ruimte met schaarse visjes, maar een enorme zee vol technische vakspecialisten met drive. Hongerige haaien, die bij Techsharks aan het juiste adres zijn. “Ons doel is de beste werkgever te zijn voor ambitieuze technici in de proces- en maakindustrie”, zegt CEO Jeroen Tijink.