Schaarste aan personeel in de bouw? Velox, het projectbureau voor meesters in de bouw, wil er niets van weten. Met een unieke aanpak zorgen zij ervoor dat ze op het juiste moment de juiste professionals beschikbaar hebben voor hun opdrachtgevers. Directeur Kisito Zonneveld vertelt hoe UP hem daarbij hielp (en helpt!).
Schaarste?
Niet bij Velox
Meer unieke verhalen van onze opdrachtgevers:
Kisito Zonneveld
Directeur Velox
Bekijk de digitale magazines die wij voor Velox hebben mogen maken
Het is enorm belangrijk dat competenties van individuen matchen of elkaar aanvullen”
Kisito Zonneveld
Directeur Velox
Bekijk hier
RMA in praktijk
In de werkwijze van Velox is inzicht essentieel. Hoe weet je bijvoorbeeld of professionals open staan voor een nieuwe functie? UP heeft Velox daarbij geholpen. “Via STONE, een van de eerste klanten van UP, zijn wij in contact gekomen met UP. Zo is het balletje gaan rollen. Eerst heeft UP onze marketing automation opgezet, waarbij ze ervoor hebben gezorgd dat onze offline en online marketing in evenwicht raakten. Door contentmarketing hebben we inzicht gekregen in het gedrag van professionals, gebaseerd op data. Zo leerden we waar professionals behoefte aan hadden, wanneer ze beschikbaar kwamen et cetera.”
Van marketing automation naar blijvende innovatie
Om vervolgens te zorgen voor de beste mensen op de juiste plek, gebruikt Velox total workforce management. Zonneveld: “Dat heeft te maken met iemands hard skills en soft skills. Het is enorm belangrijk dat competenties van individuen matchen of elkaar aanvullen. Als je allemaal professionals met dezelfde competenties binnenhaalt, kun je nooit optimale teams bouwen voor jouw project.”
Cruciaal in de aanpak van Velox: strategische personeelsplanning. Dat is vroegtijdig bepalen wie je precies nodig hebt en bijtijds weten welke professional wanneer vrijkomt. “Door ruim van tevoren hiermee bezig te zijn, behaal je uiteindelijk het beste resultaat.”
De grootste fout die je volgens Velox-directeur Kisito Zonneveld kunt maken bij het zoeken naar professionals in een zo krappe arbeidsmarkt als de bouw: ad hoc proberen mensen te vinden. “Veel partijen wachten eerst de vraag van een opdrachtgever af en gaan dan pas zoeken naar een kandidaat. Of gaan op zoek op het moment dat ze zelf iemand nodig hebben. Zij blussen dan brandjes met op dat moment toevallig beschikbare professionals. De kans dat je dan iemand vindt is kleiner, laat staan dat dat een geschikt iemand is.”
In gesprek met Kisito Zonneveld
Schaarste aan personeel in de bouw? Velox, het projectbureau voor meesters in de bouw, wil er niets van weten. Met een unieke aanpak zorgen zij ervoor dat ze op het juiste moment de juiste professionals beschikbaar hebben voor hun opdrachtgevers. Directeur Kisito Zonneveld vertelt hoe UP hem daarbij hielp (en helpt!).
Schaarste?
Niet bij Velox
Bekijk hier
RMA in praktijk
› Lees het volgende interview
Kisito Zonneveld
Directeur Velox
Kisito Zonneveld
Directeur Velox
Bekijk de digitale magazines die wij voor Velox hebben mogen maken
Het is enorm belangrijk dat competenties van individuen matchen of elkaar aanvullen”
In de werkwijze van Velox is inzicht essentieel. Hoe weet je bijvoorbeeld of professionals open staan voor een nieuwe functie? UP heeft Velox daarbij geholpen. “Via STONE, een van de eerste klanten van UP, zijn wij in contact gekomen met UP. Zo is het balletje gaan rollen. Eerst heeft UP onze marketing automation opgezet, waarbij ze ervoor hebben gezorgd dat onze offline en online marketing in evenwicht raakten. Door contentmarketing hebben we inzicht gekregen in het gedrag van professionals, gebaseerd op data. Zo leerden we waar professionals behoefte aan hadden, wanneer ze beschikbaar kwamen et cetera.”
Van marketing automation naar blijvende innovatie
Om vervolgens te zorgen voor de beste mensen op de juiste plek, gebruikt Velox total workforce management. Zonneveld: “Dat heeft te maken met iemands hard skills en soft skills. Het is enorm belangrijk dat competenties van individuen matchen of elkaar aanvullen. Als je allemaal professionals met dezelfde competenties binnenhaalt, kun je nooit optimale teams bouwen voor jouw project.”
Cruciaal in de aanpak van Velox: strategische personeelsplanning. Dat is vroegtijdig bepalen wie je precies nodig hebt en bijtijds weten welke professional wanneer vrijkomt. “Door ruim van tevoren hiermee bezig te zijn, behaal je uiteindelijk het beste resultaat.”
De grootste fout die je volgens Velox-directeur Kisito Zonneveld kunt maken bij het zoeken naar professionals in een zo krappe arbeidsmarkt als de bouw: ad hoc proberen mensen te vinden. “Veel partijen wachten eerst de vraag van een opdrachtgever af en gaan dan pas zoeken naar
een kandidaat.Of gaan
op zoek op het
moment dat ze
zelf iemand nodig
hebben. Zij blussen
dan brandjes met
op dat moment
toevallig beschikbare professionals. De kans dat je dan iemand vindt is kleiner, laat staan dat dat een geschikt iemand is.”
In gesprek met Kisito Zonneveld